چگونه یک وب سایت را در اندروید مسدود (بلاک) کنیم؟

اینترنت مکان امنی برای حضور کودکان نیست. وب‌سایت‌های مخرب، خطرناک و محتواهای غیرمناسب بسیاری در این فضا وجود دارد که ممکن است نیاز باشد دسترسی به آنها را محدود کرد. اگر نگران سایت‌هایی هستید که کودکتان در دستگاه اندرویدی خود بازدید می کند، می توانید آن را مسدود کنید. در این مقاله نحوه مسدود کردن یک وب سایت در اندروید را آموزش خواهیم داد.

متاسفانه، روش ساده‌ای برای مسدود کردن وب‌سایت‌های نامناسب در اندروید وجود ندارد. با این حال، راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید به جای آن امتحان کنید. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت را در اندروید بدون روت کردن مسدود کنید، باید این کار را انجام دهید.

بعد از مقاله تاریخچه گوشی‌های سامسونگ (قسمت پایانی) کارشناسان تیم همراه نیکان به گردآوری مطالب این مقاله پرداختند.

استفاده از فایروال برنامه برای مسدود کردن وب‌سایت‌ها در اندروید

یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای مسدود کردن وب سایت در مرورگر اندروید، استفاده از فایروال برنامه است. پیکربندی یک برنامه فایروال، مانند NoRoot Firewall، می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایتهای خاصی را در دستگاه اندرویدی خود مسدود کنید. در این روش، دستگاه شما از بارگیری آن صفحات مسدود می‌شود.

برای استفاده از برنامه فایروال در اندروید، مراحل زیر را انجام دهید :

تنظیمات برنامه فایروال

هنگامی که سایتی را به NoRoot Firewall اضافه کردید، خود فایروال هرگونه تلاش برای بارگذاری آن را در آینده مسدود می‌کند. اگر امتحان کنید، یک خطای اتصال را مشاهده خواهید کرد. برای بارگیری وب سایت در آینده، باید وب سایت را از فایروال حذف کنید.

حذف برنامه فایروال

این روش کمی خسته‌کننده است، اما اگر می‌خواهید چندین سایت را مسدود (بلاک) کنید، استفاده از NoRoot Firewall ارزش آن را دارد. این روش رایگان است و امکان مسدود کردن تعداد نامحدودی از سایتها را می‌دهد.

چگونه وب سایت‌ها را با Trend Micro در اندروید مسدود کنیم؟

یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای مسدود کردن وب‌سایت در اندروید، استفاده از Trend Micro Mobile Security است. Trend Micro همچنین دارای یک QR Scanner رایگان است که یافتن رمزهای عبور Wi-Fi را در اندروید آسان می‌کند.

Trend Micro به شما این امکان را می‌دهد از گروه‌های دسته‌بندی شده خاصی همچون سرگرمی‌های بزرگسالان یا قمار برای مسدود کردن خودکار وب سایت های حساس استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نگران کودک خود هستید، می توانید این عملکرد را برای وبسایت‌های حساس فعال کنید تا دسترسی او به‌طور خودکار مسدود شود. همچنین می‌توانید یک بلاک لیست خاص از وب‌سایت‌های مورد نظرتان بسازید.

توجه به این نکته مهم است که ویژگی‌های Trend Micro (مانند کنترل‌های والدین و مسدود کردن وب‌سایت) نیاز به تهیه اشتراک دارند. امکان استفاده از آن به‌صورت رایگان برای ۱۴روز فراهم است اما در پایان دوره دو هفته‌ای، برای ادامه استفاده از این ویژگی‌ها باید هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه بپردازید.

برای مسدود کردن سایت‌ها در اندروید با استفاده از Trend Micro باید :

ویژگی Trend Micro

نصب rend Micro Mobile Security

با فعال شدن Trend Micro، اگر کاربر سعی کند به یک سایت مسدود شده در دستگاه دسترسی پیدا کند، یک پیام امنیتی نمایش داده خواهد شد.

 

منبع : وبسایت groovypost