هزینه رجیستری آیفون 14

هزینه رجیستری و گمرکی طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، برای گوشی‌های کمتر از ۶۰۰ دلار برابر با ۱۷ درصد از قیمت دلاری می‌باشد. همچنین برای گوشی‌های بیش از ۶۰۰ دلار برابر با ۲۲.۵ درصد از قیمت دلاری آن است.

تمام آیفون‌های جدید از آنجایی که بیش از ۶۰۰ دلار قیمت دارند. واردکنندگان این گوشی‌ها باید ۲۲.۵ درصد از ارزش گوشی را به عنوان هزینه‌ رجیستری بپردازند که این مبلغ روی قیمت نهایی گوشی حساب می‌شود.

گوشی‌های سری آیفون 14 به صورت محدود به بازار ایران وارد می‌شوند. این گوشی‌ها با قیمت بالا و بدون کد رجیستری به فروش می‌رسند. در این مقاله سعی شده است که هزینه رجیستری آیفون 14 را در سال 1401 بررسی کنیم.

هزینه رجیستری آیفون ۱۴ چقدر میشود

هزینه رجیستری و عوارض گمرکی آیفون ۱۴ سال ۱۴۰۱ چقدر است؟   

نسخه‌های پایه سری آیفون 14 در ایران از 31 میلیون تا 43 میلیون تومان قیمت دارند. برند اپل اواسط شهریورماه از گوشی آیفون 14 رونمایی کرد. قبل از ورود این گوشی‌ها به بازار ایران، هزینه رجیستری و گمرکی آن‌ها یکی از سوالات طرفداران این نسخه از ایفون است.

هزینه رجیستری آیفون 14 سال 1401 به نظر می‌رسد مبلغی بین 6 میلیون تا 9 میلیون تومان باشد. نسخه‌‌ی پایه گوشی‌های اپل احتمالا بین 31 میلیون تا 43 میلیون تومان قیمت دارد. جدیدترین گوشی‌های اپل شامل آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس است که به تازگی در برخی کشورهای جهان معرفی شده‌اند.

اگرچه برند اپل قیمت‌هایی برای گوشی‌های جدید اعلام کرده اما قیمت آن‌ها بسته به کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد. سری جدید آیفون در کشور امارات نیز عرضه شده است که یکی از مسیرهای ورود گوشی‌های موبایل به ایران به حساب می‌آید.

در این کشور نسخه‌های پایه آیفون 14 به قیمت 3399 درهم (925 دلار)، آیفون 14 پلاس به قیمت 3799درهم (1035 دلار)، آیفون 14 پرو به قیمت 4299 درهم (1170 دلار) و آیفون 14 پرومکس به قیمت 4699 درهم (1280 دلار) به فروش می‌رسد. سری‌های جدید آیفون نیز با همین قیمت وارد بازار ایران می‌شود که بر این اساس می‌توان هزینه رجیستری و گمرکی این گوشی‌ها را محاسبه کرد.

به نقل از محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، برای واردات تجاری گوشی‌های پرچمدار بایستی 26 درصد هزینه گوشی و برای واردات مسافری حدود 22 درصد قیمت آن در قالب عوارض به گمرک پرداخت شود. لذا بر این اساس هزینه تقریبی رجیستری و گمرکی گوشی‌های آیفون 14 که به صورت تجاری وارد ایران می‌شوند. با توجه به قیمت 27 هزار تومانی دلار نیمایی، به شرح زیر است.

هزینه تقریبی عوارض واردات مسافری با نرخ دلار آزاد حدود 32 هزار تومانی نیز بدین شرح خواهد بود:

اگر هزینه عوارض به قیمت گوشی‌ها افزوده شود. قیمت نهایی و احتمالی نسخه پایه سری‌های آیفون 14 مشخص می‌شود.

لازم است بدانید که قیمت‌های گفته شده تقریبی می‌باشند. لذا تا زمان واردات رسمی گوشی‌های آیفون 14 به ایران، هزینه رجیستری و گمرکی آن مشخص نمی‌باشد. در مقاله مقایسه باتری آیفون 13 و 14 نیز به زمان ماندگاری باتری آیفون 14 و تفاوت آن با آیفون 13 پرداخته‌ایم.

هزینه رجیستری و عوارض گمرکی آیفون ۱۴