نحوه تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل

همانطور که می‌دانید دنیای تکنولوژی از تولیدکنندگان بی‌شماری برخوردار است که محصولات زیادی را تولید و به بازار عرضه می‌‌کنند. در این راستا تنوع محصولات برند اپل باعث شده تا انتخاب و نحوه تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل، برای مصرف‌کنندگان این محصول سخت شود. محصولات تولید شده طیف وسیعی دارند که قیمت‌های متفاوت و همچنین کیفیت‌های مختلفی را شامل می‌شوند.

البته تجهیزات الکترونیکی بسیار ظریف و حساس هستند و احتمال خرابی در آن‌ها بالا است. بنابراین همین دو عامل موجب شده تا اهمیت تشخیص تجهیزات اصل و باکیفیت بیشتر شود. سری یا کلگی شارژر از محصولاتی است که انتخاب و تشخیص نمونه اصل آن از کپی، به نسبت دیگر تجهیزات، اهمیت و دشواری زیادی دارد. زیرا برای هر مدل از گوشی، سری شارژر با درجات کیفی متفاوت در بازار وجود دارد.

چگونگی تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل

شرکت اپل شارژرهایی با خروجی‌‌های متفاوت از جمله ۱۸ و برای مدل‌های قدیمی‌تر ۵ واتی عرضه می‌کند. اما شارژر استاندارد موبایل‌های آیفون از مدل ۱۱ به بعد شارژرهایی با خروجی ۲۰ وات می‌باشد. البته پس از تصمیم برای حذف کابل و سری شارژر از جعبه موبایل‌های آیفون، مصرف‌کنندگان باید این شارژرها را به طور جداگانه خریداری کنند.

باید بدانید شارژر ۲۰ وات اپل اصل از نوع USB-Type C می‌باشد که در فرکانس 50 تا 60 هرتز و ولتاژ 100 تا 240 کار می‌کند. همچنین ولتاژ خروجی آن 9 ولت است و جریان 2.2 آمپری دارد که در نتیجه با 20 وات گوشی را شارژ خواهد کرد.

بسته‌بندی این مدل شارژرها ویژگی‌های ظاهری خاصی دارد که باعث می‌شود موارد اصل از غیر اصل تشخیص داده شود. مدل‌هایی که به آن‌ها copy high می‌گویند برخی از این ویژگی‌ها را دارند و مصرف‌کنندگان را به‌اشتباه می‌اندازند. برای انتخاب درست و نحوه تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

رنگ تصویر شارژر بر روی بسته‌بندی:

عکس کلگی حک شده روی جعبه شارژرهای اصل اپل کاملاً سفیدرنگ می‌باشد. اما رنگ موارد کپی معمولاً کمی تیره‌تر (سفید متمایل به زرد) هستند. در بعضی موارد نیز بر روی تصویر شاخه‌های پریز شارژر سوراخ قرار دارد که البته خیلی وقت است از این شاخه‌ها بدین شکل تولید نمی‌شود.

فونت تایپی عدد ۲۰ بر روی جعبه:

شکل نوشتاری عدد ۲۰ بر روی جعبه در موارد اصل با غیر اصل فرق دارد. در تصویر زیر تفاوت نمایش داده ‌شده است. تصاویر سمت چپ اصل و تصاویر سمت راست غیر اصل می‌باشد.

فونت تایپی عدد ۲۰ بر روی جعبه شارژر ۲۰ وات اپل

محل قرارگیری پلاستیک بالای جعبه:

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، محل قرارگیری پلاستیک بالای جعبه در شارژر اصل در وسط می‌باشد (تصویر چپ) و در جعبه غیر اصل در کنار جعبه قرار گرفته است.

محل قرارگیری پلاستیک بالای جعبه شارژر ۲۰ وات اپل

شکل آیکن USB-C بر روی جعبه:

این آیکن بر روی گوشه سمت چپ پشت جعبه سری شارژر قرار دارد. الگوی چاپ شکل این آیکن در شارژر اصلی به‌صورت نقطه‌نقطه بوده و یک سایه کم‌رنگ در کناره‌های سمت چپ و راست آن درج شده است. اما در نسخه غیراصل این دو مورد دیده نمی‌شود. در تصویر سمت چپ تفاوت نسخه اصلی نسبت به نسخه غیراصل (راست) نشان داده شده است.

شکل آیکن USB-C بر روی جعبه شارژر ۲۰ وات اپل

تطابق سریال نامبر:

سریال نامبر حک شده بر روی کلگی باید عیناً مشابه سریال نامبر بر روی جعبه آن باشد. در تصویر زیر محل دقیق قرارگیری سریال نامبر روی کلگی و جعبه نمایش داده شده است.

تطابق سریال نامبر شارژر ۲۰ وات اپل

دفترچه‌های راهنما:

در جعبه نمونه اصلی تولید شده توسط اپل دو عدد دفترچه راهنما قرار دارد.

شکل پین‌های محل اتصال کابل به کلگی شارژر:

شکل پین‌ها در نسخه اصلی به این صورت است که ۸ پین اتصال بر روی درگاه اتصال کابل به سری شارژر قرار دارد که ۶ پین آن در وسط و دو پین در کناره‌ها جای گرفته است. البته می‌توان این مورد را به‌راحتی با دوربین گوشی بررسی کرد. در شکل ذیل، تصویر سمت چپ نشان‌دهنده شکل این درگاه در نمونه اصلی می‌باشد.

شکل پین­های محل اتصال کابل به کلگی شارژر ۲۰ وات اپل

محو بودن نوشته‌های روی شارژر:

نوشته‌های روی محصولات اپل محو و تار می‌باشند. زیرا اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌زیست بهمراه دارد. لذا وضوح‌بالای نوشته‌های بر روی سری شارژر نشان‌دهنده تقلبی بودن آن است.

وزن جعبه:

وزن جعبه بسته‌بندی کلگی شارژر ۸۵ گرم و وزن خود کلگی ۵۵ گرم است. اگر محصولی اعدادی غیر از این‌ها داشته باشد نشان‌دهنده تقلبی بودن آن محصول می‌باشد. توصیه می‌شود مقاله پارت نامبر آیفون را نیز مطالعه کنید.