گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ

اگر قصد خرید گوشی هوشمند را دارید و بین دو راهی انتخاب سامسونگ یا شیائومی قرار گرفته‌اید که گوشی شیائومی برتر است یا سامسونگ؟ کدام برند کارائی مناسب‌تری دارد؟ دوربین کدام برند کیفیت بالاتری دارد؟ در نهایت خرید گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ باید بدانید که انتخاب گوشی از میان انواع مدل‌ها با مشخصات و عملکردهای متنوع و همچنین قیمت‌های متفاوت مشکل می‌باشد.

شرکت سامسونگ از مدت‌ها قبل، گوشی‌های هوشمند با مدل‌های مختلف در بازه قیمت‌های متنوع عرضه کرده است. از طرف دیگر، شیائومی نیز گوشی‌های باکیفیتی تولید کرده که همین سبب شده شیائومی به عنوان رقیب واقعی سامسونگ شناخته شود. البته شیائومی به غیر از گوشی موبایل سایر محصولات الکترونیکی را نیز تولید می‌کند.

در این مقاله ما سعی داریم به بررسی موارد ذیل بپردازیم:

مقایسه برند شیائومی و سامسونگ

در مقایسه بین گوشی سامسونگ و شیائومی، همانطور که می‌دانید برند سامسونگ بزرگ‌ترین برند الکترونیکی مصرفی در جهان می‌باشد. از محصولات این شرکت می‌توان به گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، لپ‌تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه‌های خانه هوشمند اشاره کرد. شرکت شیائومی با ورود به بازار گوشی‌های هوشمند، رقابت خود را با سامسونگ در بازارهای متفاوت مانند هند، آسیای جنوب شرقی و اروپا شروع کرد.

البته شیائومی و سامسونگ از لحاظ خط تولید و استراتژی کاملاً شبیه هم می‌باشند. سامسونگ بعد از رقابت با اپل سال‌هاست که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست گرفته است. در مقابل چند سالی می‌شود که محصولات شیائومی در مقایسه با اسمارت فون‌های هوشمند گلکسی، با مشخصات فنی بالاتر و قیمت کمتر ارائه می‌شوند.

گوشی‌های هوشمند گران قیمت سامسونگ از نظر طراحی، کیفیت ساخت، کیفیت صفحه یا دوربین، برتر از گوشی‌های سطح بالای شیائومی می‌باشند. اما مدل‌های میان رده سامسونگ بخش عمدۀ فروش بازار را در سراسر جهان به دست گرفته‌اند. لذا سامسونگ باید عملکرد و مشخصات گوشی‌های میان رده را بالا ببرد تا بتواند با شیائومی رقابت کند.

سامسونگ یا شیائومی

 

طراحی گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ

برای انتخاب سامسونگ یا شیائومی باید گفت که تمرکز اصلی رقابت بین این دو برند بر نوع طراحی آنهاست. شیائومی گوشی‌های خاص و جذابی طراحی می‌کند و در مقابل سامسونگ در طراحی‌های خود به صفحه نمایش زاویه داده که سبب شده گوشی ظاهری زیبا داشته باشد. شیائومی از رنگ‌ها و طراحی‌های زیبا و جذابی استفاده می‌کند به عنوان مثال Xiaomi Mi 10 5G در رنگ‌های سبز مرجانی و خاکستری عرضه شده است.

در مقابل Samsung Galaxy S20، در رنگ‌های آبی آسمانی، آبی صورتی و خاکستری کیهانی تولید می‌شود. البته گوشی Xiaomi Note 8 pro که از گوشی‌های پرچمدار شیائومی است با طراحی بسیار خوب روانه بازار شده است. سامسونگ طراحی گوشی‌های میان‌رده را تغییر داده و سعی کرده از حالت تکراری قبل دربیاورد و موبایل‌های مانند A52 یا A72 را با بدنه‌ای مات و طراحی جدید قاب پشتی تولید کند.

مزیت گوشی‌های شیائومی در این است که ساختار بدنه بسیاری از میان‌رده‌های آن از شیشه و فلز یا حداقل یکی از آن‌ها به جای پلاستیک است. تنها ایراد سامسونگ در زمینه طراحی گوشی‌های میان‌رده از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند. بعنوان مثال گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو که یکی از گوشی‌های پرطرفدار شیائومی در بازار محسوب می‌شود ساختار بدنه‌ آن از جنس شیشه است.

همچنین این گوشی از نظر قیمت رقیب گلکسی A52 می‌باشد که با وجود جنس بدنه‌ی مرغوب قیمت کمتری نیز دارد. اگر بخواهیم موضوع طراحی گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ را جمع بندی کنیم. باید بگوییم که از نظر طراحی و کیفیت ساخت همواره گوشی‌های شیائومی نسبت به رقبای هم قیمت سامسونگ موقعیت مناسب‌تری دارند.

کیفیت دوربین گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ

کیفیت دوربین شیائومی برتر است یا سامسونگ؟ کیفیت دوربین‌های میان رده و پایین رده سری A سامسونگ خوب می‌باشد اما عملکرد آن‌ها در مقایسه با هم رده‌های خود در برند شیائومی کمی ضعیف‌تر است. در مقایسه گوشی‌های Xiaomi Mi 10 5G و Samsung Galaxy S20 هر دو گوشی از یک دوربین جلو بهره می‌برند. اما گوشی Mi 10 5G دوربین‌های چهارگانه و Galaxy S20 دوربین‌های سه گانه در قاب پشتی دارند.

در زمینه دوربین چه گوشی‌های پرچمدار و چه میان‌رده‌ها در حال حاضر برند شیائومی عملکرد بالاتری نسبت به سامسونگ دارد. گوشی پرچمدار شیائومی می ۱۱ اولترا نسبت به گلکسی S21 اولترا در Dxomark رتبه بالاتری بدست آورده است. در این بخش شیائومی از اهمیت مهمتری برخوردار بوده و معیار بسیاری از افراد علاقمند به عکاسی محسوب می‌شود.

در قسمت میان‌ رده‌های جدید هر دو شرکت، برند شیائومی باز هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با مجهز بودن به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و با قیمتی مناسب، کیفیت بالای را ارائه می‌دهد. البته در زمینه دوربین سلفی گوشی‌های سامسونگ چه در گوشی‌های پرچمدار و چه میان‌رده‌ها از خود عملکرد برتری نسبت به گوشی‌های شیائومی نمایش می‌دهد.

شیائومی یا سامسونگ

 

مقایسه باتری گوشی شیائومی و سامسونگ

در مقایسه بین باتری گوشی سامسونگ یا شیائومی باید گفت که باتری تمام مدل‌های دو برند با ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شود. برخی از آن‌ها 3000mAh و بعضی دیگر 5000mAh یا بالاتر را پشتیبانی می‌کنند. گوشی Mi 10 5G دارای باتری 4780 میلی آمپر ساعتی است که پایه شارژ سیمی 30 واتی و شارژ از راه دور 30 واتی دارد.

در حالی که گوشی Galaxy S20 از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که پایه شارژ سریع 25 وات، شارژ سریع بی‌سیم 2.0 و شارژ از راه دور را روشن می‌کند. گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده، بالارده و حتی پرچمدار این دو برند از لحاظ شارژدهی عملکرد عالی را ارائه می‌دهند. لذا نمی‌توان یکی را بهتر از دیگری معرفی کرد مگر مقایسه بین محصول خاصی باشد.

در مقایسه بین دو گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 هر دو گوشی شارژدهی یکسانی دارند، هرچند که شیائومی مقدار اندکی قابل قبول‌تر عمل می‌کند. اما در مقایسه گوشی‌های پرچمدار می ۱۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا با وجود این که هر دو گوشی شارژدهی خوبی دارند ولی با اختلافی جزئی سامسونگ عملکرد مناسبی دارد. لازم است بدانید که در زمینه سرعت شارژ و فناوری شارژ سریع با اختلاف قابل توجهی برند شیائومی عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد.

بطور کلی شرکت شیائومی جزو پیشگامان فناوری شارژ سریع محسوب می‌شود. این برند با تولید گوشی‌های متفاوت در بازه‌های قیمتی مختلف از نظر سرعت شارژ نسبت به سامسونگ وضعیت بسیار مطلوبی دارد. بنابراین شیائومی و سامسونگ در زمینه شارژدهی عملکرد مشابه‌ی دارند اما در فناوری شارژ سریع شیائومی عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. در نتیجه باید گفت که شیائومی در زمینه باتری عملکرد بالاتری دارد.

قیمت گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی

رقابت بین برند شیائومی و سامسونگ در حال حاضر از همیشه بیشتر شده است. پیشنهاد می‌شود که عبارت کدام برند گوشی مناسب‌تر است؟ و برتر یا بهتر معرفی کردن یک برند را بکار نبرید زیرا منطقی و منصفانه نیست. با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد، هر دو شرکت، محصولات قدرتمند و درخشانی دارند. اما در خرید گوشی مواردی مانند سلیقه، انتظارات از گوشی و بودجه‌ مالی تعیین‌کننده انتخاب است.

در مقایسه دوربین‌ها و باتری برتری نسبی با برند شیائومی‌ می‌باشد و از لحاظ کیفیت برد نمایشگر و نرم‌افزار برتری با سامسونگ است. در مقایسه قیمت گوشی سامسونگ ارزان‌تر است یا شیائومی؟ باید گفت که کمپانی چینی یک قدم جلوتر ایستاده است. پیشنهاد می‌شود مقاله نحوه نصب برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 را نیز مطالعه کنید.